A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Бродівської міської ради

Компетентнісний потенціал навчальних предметів біології та хімії

Дата: 16.05.2018 09:53
Кількість переглядів: 454

Фото без опису05 травня 2018 р.  відбувся виїзний районний  семінар вчителів біології та хімії  в м.Тернопіль з проблеми: «Компетентнісний потенціал навчальних предметів біології та хімії. Впровадження наскрізних ліній в освітній процес природничих дисциплін».

Вчителі нашого району  активно працюють над поглибленням своїх знань:  вчаться самі та по новому навчають учнів. Педагоги  відвідали Тернопільський обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді з метою обміну досвідом щодо формування громадянської, екологічної компетентності сучасного школяра. Цікаво було дізнатися про те, як можна виховувати любов до рідної землі, формувати справжнього, дбайливого господаря. Цінним був досвід колег із ТОЦЕНТУМ із впровадження занять із школярами про правильну організацію ведення огранічного землеробства. Особливої уваги заслуговують «теплі грядки».

 Фото без описуШирина грядки — 1,2 м, доріжки з обох боків по 60 см, довжина — довільна.

"Посередині грядки мотикою слід прорити рівчак завглибшки 25 сантиметрів. Закласти на дно органіку: сіно, солому, гілки дерев, листя, бур'ян. Вони виділятимуть вуглекислий газ, що живитиме рослини," - розповідав директор центру Герц Іван Іванович. Зверху грядку добре мульчують. Щоб закладене знизу ферментувалось, поливають розчином органічних біодобрив, підживлюють ЕМ-­бокашами чи трав'яними настоями з ЕМ-мульчі й ЕМ-екстрактів. Для захисту від шкідників обробляють розчином Метаризину — 100 мл на 10 л води. Утворюється шар гумусу, що акумулює поживні речовини та вологу, розпушує ґрунт. Культури висаджують з двох сторін закладеного органікою рівчака на гребенис­тих кормових грядках. Доріжки засівають сумішшю високорослих сінокісних трав: райграс, вівсяниця, тимофіївка, конюшина. Підкошуючи їх, мають мульчу, що утримуватиме вологу, пригнічуватиме ріст бур'янів. Облаштовувати грядки починають, як зійде сніг."Такі рослини не треба ні підживлювати, ні поливати, — зазначає директор.  За сезон збирають по два повноцінних екологічно чистих урожаї. Овочі значно більші за розміром, ніж на звичайних ділянках. Метод робить землю родючою, відновлює її." Вчитель біології Гаї-Дітковецького НВК Мариняк Лідія Євстахівна розповіла про те, як організовує дослідницьку діяльність учнів на своїй пришкільній ділянці, а Кроткевич Олена Іванівна, вчитель Берлинської ЗОШ І-ІІІ ст.,ділилася досвідом із організації та роботи в учнівському лісництві. Після практичної роботи на ділянці вчителі мали змогу відвідати музей виробів із соломи. Заступник директора ТОЦЕНТУМ Сворінь Надія Володимирівна розповіла про історію створення музею, про його навчальне та виховне значення. Милувалися учасники семінару чудовим  зимовим садом. Після екологічного центру побували наші вчителі в Тернопільському краєзнавчому музеї. Підводячи підсумки, керівник районного методичного об’єднання вчителів біології, хімії Шпотюк Оксана Йосипівна та методист районного методичного кабінету Шушкевич Надія  наголосили, що сучасний вчитель повинен не тільки передавати теоретичні знання з предметів, а й формувати практичні навички школярів, готувати їх до життя.

 

 

 

 

 



« повернутися

Вхід для адміністратора