Формування виховного середовища в Новій українській школі
Здатність педагога організувати навчальну роботу з вирішення творчих завдань, проявлення ініціативи, самостійності - є новим професійним орієнтиром у роботі вчителя.
Базовим принципом нової української школи стає педагогіка партнерства: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах, стосунках; діалог – взаємодія – взаємоповага; принципи соціального партнерства. Все це передбачає й зміну традиційної ролі педагога.
Саме з метою ознайомлення з новими ролями педагога, новими виховними просторами, 04 лютого 2020 року відбулося виїзне засідання районного методичного об’єднання педагогів-організаторів з теми «Нова українська школа школа – простір нових можливостей: особливості організаційного та методичного супроводу виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах».
Методист РМК Мирослава Островська ознайомила педагогів з принципами «педагогіки партнерства» , як основою формування виховного середовища в Новій українській школі. Також методистка розповіла про нові ролі педагогів, а саме - тьюторів, едвайсерів, коучів, фасилітаторів, менторів. І зазначила, що вони вже приходять в педагогічну практику українських навчальних закладів, адаптуючись із зарубіжних педагогічних методик.
Педагог-організатор Пониковицької ЗОШ І-ІІІ ступенів Алла Шелест поділилась досвідом організації творчої лабораторії педагога-організатора на базі ресурної кімнати, яка функціонує у Пониковицькій ЗОШ.
Також учасники семінару мали змогу ознайомитись з виховним простором Школи вільних та небайдужих міста Львова. Екскурсію даним навчальним закладом провела одна з директорів Школи - Ольга Гізь. Креативність та розвиток власного творчого потенціалу дитини, партнерство та сучасні виховні технології, розвиток емпатії та відповідальності – основні принципи, на яких будується формування випускника цього навчального закладу.