A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Бродівської міської ради

ДІЇ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В РАЗІ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Дата: 20.01.2022 15:56
Кількість переглядів: 227

Фото без опису

Чи знає кожен із нас, як діяти у разі надзвичайної ситуації? Чи знаєте ви правила, які можуть зберегти ваше життя, життя учнів, студентів та співробітників, рідних і близьких? Чи не розгубитеся ви у разі надзвичайної ситуації, знаючи правила, якщо практично ніколи не тренувалися?

На жаль, і в суспільстві, і в закладах освіти, і навколо них трапляються надзвичайні ситуації. Саме від умінь та навичок учасників освітнього процесу залежить їхнє життя та здоров’я, а також тих людей, котрі в цей час знаходяться поруч.

Уміння правильно оцінити ситуацію та обрати порядок дій є дуже важливим для кожної людини, а особливо - для працівників закладів освіти. Адже саме вони та їхні дії можуть врятувати як здобувачів освіти, так і самих працівників.

У закладах освіти передбачене тренування щодо евакуації учасників освітнього процесу не рідше одного разу на пів року та проведення Дня цивільного захисту та Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у закладах професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти й Тижнів безпеки дитини у закладах дошкільної освіти.

На нашу думку, навчальні тренування дуже важливі. Окрім евакуації варто навчати дітей і поведінці порядку дій у різноманітних надзвичайних ситуаціях.

В інших країнах радять проводити три протипожежних навчання на рік і як мінімум одне повне тренування з різних видів безпеки за різними видами сценаріїв, у різний час, без попередження учасників освітнього процесу.

Було б неправильним промовчати про те, що такі навчання не завжди бувають ефективними, оскільки про них можуть знати наперед і вчителі, і діти. Крім того, спеціально для навчань відкриваються постійно зачинені запасні виходи. Зайве доводити, що такі “заплановані навчання” не дадуть якісного результату. Ба більше, у випадку реальної надзвичайної ситуації можуть і зашкодити: бо коли вчитель поведе дітей до запасного виходу, а він виявиться зачиненим, то це може призвести до трагедії. Тому крім навчань, потрібна постійна і прискіплива увага до питань безпеки, реальні, а не показушні тренування. Ідеально - коли керівник закладу освіти проводить тренування за власної ініціативи, нікого не попереджаючи завчасно. От тоді дійсно можна побачити реальний, а не “намальований” стан справ.

У цьому дописі ми пропонуємо певну орієнтовну схему для вибору алгоритму дій у разі надзвичайних ситуацій у закладі освіти. Це - досвід закордонних фахівців, адаптований для України.

Види надзвичайних ситуацій розрізняють за їхнім характером: техногенні, природні, соціальні та воєнні. Перелік цих ситуацій і відповідно алгоритм дій досить довгий, тому ми наводимо у дописі порядок дій під час лише деяких надзвичайних ситуацій з огляду на ризики їх виникнення.

Читайте рекомендації фахівців Державної служби України з надзвичайних ситуацій, закордонних фахівців із безпеки та шкільних офіцерів щодо дій у разі наступних надзвичайних ситуацій:

? тероризм;

???? захоплення будівлі;

? евакуація з будівлі;

? насильницьке вторгнення та загроза масового насильства;

???? перестрілка та вибухи;

? телефонний тероризм;

? захоплення транспорту;

???? пожежа.

Також у дописі:

? що повинен робити кожен громадянин у випадку надзвичайної ситуації

? які права має громадянин у сфері цивільного захисту

? хто має володіти навичками домедичної допомоги

? навчання учасників освітнього процесу діям у надзвичайних ситуаціях

? робота з учнями щодо запобігання терористичних ситуацій

https://bit.ly/3IhELTI .


« повернутися

Вхід для адміністратора