A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Бродівської міської ради

Події проєкту

Дата: 02.02.2022 13:10
Кількість переглядів: 273

24 вересня 2021

У вересні відбулося засідання освітньої ради керівників при відділі освіти Бродівської міської ради. Під час засідання відбулося обговорення підсумків проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні. Учасникам ще раз представили головні результати проєкту - розроблену Стратегію розвитку освіти Бродівської міської ради, Договір про міжмуніципальне співробітництво, обговорено перелік обладнання, яке буде закуповуватись у рамках проєкту.

16 червня 2021

Продовжуємо реалізовувати проєкт «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», що реалізується БО «Центр освітніх ініціатив» за підтримки посольства США в Україні. В рамках проєкту 16 червня відбулося засідання освітньої ради у Бродівській територіальній громаді, а також консультаційний візит координатора проєкту. Під час зустрічі ще раз детально проаналізували дані аудиту освітніх мереж громад за усіма напрямками - дошкільна, середня, позашкільна освіта, мережа закладів, фінанси, професійний розвиток педагогів. Також почали роботу над створенням програм розвитку сфери освіти у цих громадах. Зокрема, попрацювали над першим варіантом SWOT-аналізу, переліком проблем та шляхів їх подолання. На наступних зустрічах плануємо продовжити працювати над програмами, зокрема перейти до написання каталогу проєктів, спрямованих на реалізацію даних програм.

28 квітня 2021

28 квітня в Бродах відбулося засідання освітньої ради керівників при відділі освіти Бродівської міської ради. Серед своїх завдань освітня рада братиме участь у розробці Договору про міжмуніципальне співробітництво щодо Центру професійного розвитку педагогічних працівників, у розробці Стратегії розвитку освіти Бродівської громади. Консультаційну підтримку для втілення зазначених вище завдань надавав координатор проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні.

25 березня 2021

Пропонуємо вашій увазі відеоролик про те, як побудоване управління середніми школами у США та як там функціонують освітні округи. Відео створене у рамках проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні, щоб продемонструвати досвід США у залученні мешканців до управління системою середньої освіти та прийняття відповідних рішень.

https://www.youtube.com/watch?v=gBYf2IrvsiQ

17 березня 2021

У Львові 17 березня відбувся другий тренінг для представників Бродівської, Заболотцівської, Підкамінської, Мостиської, Судововишнянської, Шегинівської територіальних громад, які беруть участь у проєкті «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні. Тренінг стосувався тематики налагодження діяльності Центрів професійного розвитку педагогічних працівників та ефективної роботи системи освіти на рівні громади. Під час тренінгу для учасників були висвітлені наступні теми:

- Порівняльний аналіз моделей державно-громадського управління середньою освітою в США та Україні. Завдання територіальних громад щодо забезпечення якісних освітніх послуг;

- Система фінансування освітньої галузі в Україні в умовах реформування освіти та нового адміністративно-територіального поділу;

- Інструменти для проведення досліджень освітніх мереж (калькулятор перспективної мережі, калькулятор освітніх індикаторів) та шляхи;

- Майстер-клас з практичного використання калькуляторів на основі даних освітніх мереж учасників заходу.

 

5 березня 2021

У Львові 5 березня відбувся перший тренінг для представників Бродівської, Заболотцівської, Підкамінської, Мостиської, Судововишнянської, Шегинівської територіальних громад, які беруть участь у проекті «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні. Тренінг стосувався тематики співробітництва територіальних громад, укладання договору про співробітництво, в тому числі у сфері спільного фінансування кількома громадами Центру професійного розвитку педагогічних працівників. Під час тренінгу були висвітлені наступні тематики:

- Що таке співробітництво територіальних громад, основні поняття;

- Яка процедура укладання Договору про співробітництво територіальних громад;

- Форми співробітництва територіальних громад, яка із форм найбільш зручна для співробітництва у сфері фінансування Центру професійного розвитку педагогічних працівників;

- Як правильно укласти Договір про співробітництво територіальних громад;

- Як правильно оформити документацію, яка супроводжує процес укладання Договору.

Із розробленим курсом щодо співробітництва територіальних громад можна ознайомитися тут: http://dialog.lviv.ua/spivrobitnitstvo-teritorialnih.../

18 лютого 2021

Команда БО «Центр освітніх ініціатив» спільно із партнерами з ГО «Європейський діалог» відвідали Бродівську ОТГ у рамках проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні. На зустрічі із представниками Відділу освіти Бродівської міської ради, Центру професійного розвитку педагогічних працівників та директорами шкіл обговорили актуальні проблеми освіти Бродівської громади. Експерти та консультант проекту уточнили із овітянами показники аудиту їхньої освітньої мережі, а також практичні кроки щодо створення громадської Колегії при Відділі освіти.

30 січня 2021

Презентуємо ще одне аналітичне дослідження, підготоване командою "Центр освітніх ініціатив" у рамках проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні.

Дослідження доступне за посиланням у наших колег на сайті: http://dialog.lviv.ua/porivnyalniy-analiz-modeley.../

21 січня 2021

Презентуємо аналітичне дослідження, підготоване командою "Центр освітніх ініціатив" у рамках проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», який реалізується за фінансової підтримки Посольства США в Україні. Дослідження доступне за посиланням у наших колег на сайті: http://dialog.lviv.ua/porivnyalniy-analiz-zabezpechennya.../

4 грудня 2020

4 грудня 2020 року відбулася прес-конференція «Освітня реформа в Україні з точки зору децентралізації» за результатами аналітичного дослідження, яке було проведено у межах проєкту «Реформа освіти: виклики об’єднаним територіальним громадам». Згаданий проєкт реалізується експертами Центру освітніх ініціатив спільно із фахівцями ГО "Європейський діалог" за фінансової підтримки Посольства США в Україні.

У прес-конференції взяли участь державні службовці та експерти в галузі освіти із Львівської та Чернігівської областей.

Учасники обговорювали освітню реформу з точки зору децентралізації та освітньої моделі США.

Партнер «Центру освітніх ініціатив» та керівник ГО «Європейський діалог» Олександр Софій детально розповів про перспективи проєкту, а також про виклики сучасності, які впливають на освітній процес.

«В цьому проєкті є два ключові моменти: перший момент стосується державного громадського управління. До сьогоднішнього дня ми багато про це говоримо, ми створюємо громадські ради, комітети у школах. Все це узаконено. Насправді вони достатньо такі формальні. І коли ми говоримо, що хочемо змінювати зміст освіти для того, щоб громада більше впливала на освіту, напевно, таким інституціям треба приділяти більше уваги» ,– наголосив Олександр Софій.

Також експерт звернув увагу на систему освіти у США, яка є найбільш децентралізованою освітньою системою у світі, а засновник Благодійного фонду «Центр освітніх ініціатив» Брегін Михайло Григорович розповів колегам про свій досвід перебування у США, що зумовило його до створення подібного освітнього проєкту в Україні.

Експерти обговорили освітні інструменти, які покращать якість освіти.

«Другий момент- це якість освіти, а якість освіти стосується не тільки підготовки програм і т.д., а саме вчителів, бо чи готові вони зараз до цих змін, які здійснюються на фоні адміністративно-територіальної реформи.

Коли, скажімо, закривають райони, старі методичні центри, а відкриваються, згідно з положенням, центри підготовки працівників, і, відповідно, їм надається надзвичайна вага, по закону вони юридичні відокремлені структури, які мають займатися виключно методичною роботою.

Саме тому ми зіштовхуємося із низкою проблем. Ми хотіли б на рівні ОТГ зробити такі центри: два у Чернігівській області і два у Львівській, які б об’єднали свої зусилля й створили методичну службу», – розповів Олександр Софій.

Про перспективу об’єднання та спільну працю над проєктом наголосив директор департаменту освіти та науки Олег Паска: «Сподіваємося, що участь у цьому проєкті переросте у співпрацю між освітянами Львівщини та Чернігівщини. Така співпраця, обмін досвідом, переконаний, сприятиме розвитку освіти».

3 грудня 2020

У Львові 3 грудня відбулось експертне обговорення аналітичного дослідження, підготовленого у рамках проєкту “Реформа освіти: виклики об’єднаним територіальним громадам”, який реалізується експертами Центру освітніх ініціатив спільно із фахівцями ГО Європейський діалог за фінансової підтримки Посольства США в Україні.

В експертному обговоренні взяли участь державні службовці та експерти в галузі освіти із Львівської та Чернігівської областей. Важливо відзначити, що результати аналітичного дослідження були частково імплементовані у проєкт Програми розвитку освіти Львівщини на 2021-2023 роки.

Основні результати експертного обговорення:

  • лише із 2014 року, з моменту початку процесу децентралізації, з’явилась можливість розпочати зміни в управлінні системою середньої освіти;
  • реформування системи управління освітою в Україні відбувається по 3-х основних напрямах - делегування повноважень і відповідальності з вищого рівня на нижчий, зростання централізованого контролю за якістю освіти та усуспільнення освіти - поширення нових інструментів впливу громадськості на систему управління освітою, зростання автономії закладів освіти, створення громадських шкіл в сільській місцевості;
  • нове законодавство в сфері освіти дало можливості для корінної зміни системи управління освіти на місцевому рівні - оптимізації шкільної мережі, створення нової системи управління та методичної служби, кооперації ресурсів і легалізації взаємовідношень всіх суб’єктів освітнього процесу;
  • ознаками державно-громадського управління освітою є: делегування частини владних повноважень структурам громадянського суспільства та спільна управлінська діяльність державних і недержавних структур; узгодження управлінських рішень з представниками громадськості перед їх прийняттям;
  • основний недолік державно-громадського управління освітою в Україні – збереження вертикальної структури органів управління, домінуючу роль в якій продовжує відігравати держава та її органи;
  • досвід США щодо державно-громадського управління освітою може бути реалізований на практиці в українських реаліях із певними модифікаціями, адже це приклад моделі, де громадськість має істотний вплив на прийняття рішень у сфері освіти;
  • основне завдання створення нової системи управління освітою є забезпечення якості освіти, ключовим елементом якої мають стати нові освітні інституції, зокрема центри професійного розвитку педагогічних працівників. Основними завданнями центрів є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування;
  • зважаючи на витратність освіти для місцевих бюджетів і, зокрема утримання центрів професійного розвитку педагогів, українське законодавство дає широкі можливості для громад використовувати різні моделі кооперації ресурсів для забезпечення діяльності центрів;
  • ефективним інструментом такої кооперації може слугувати міжмуніципальне співробітництво громад, як узаконені відносини між двома або кількома органами місцевого самоврядування, що дозволяє громадам спільно вирішувати проблеми на місцевому рівні;
  • однак, сфера освіти поки що не є пріоритетною для співробітництва між громадами в Україні і у Львівській та Чернігівській областях зокрема, хоча саме освіта є найбільш витратною для місцевих бюджетів, а її інфраструктура потребує суттєвої оптимізації.


« повернутися

Вхід для адміністратора