Школа – демократична мікродержава
26 лютого 2020 року у Бродівській гімназії імені Івана Труша відбулося засідання районного методичного об’єднання заступників директорів з виховної роботи ЗЗСО з теми «Виклики для демократії та роль школи, як середовища формування громадянина».
У роботі методичного об’єдання також взяли участь керівники закладів загальноої середньої освіти міста Броди, завідувач райметодкабінету Наталія Антоненко, тренери програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа».
Методист районного методичного кабінету Мирослава Островська ознайомила учасників заходу з важливістю усвідомлення того, що дійсно – школа – це, свого роду, мікродержава, яка потребує як управління, так і врядування. І, якщо ця мікродержава хоче бути сучасною та відповідати потребам сьогодення, вона має бути побудована на демократичних засадах.
Керівник районного методичного об’єднання, заступник директора ОЗ «Бродівська ЗОШ І-ІІІ ст. №4» Ірина Ковальчук детально зупинилася на тому, навіщо потрібен інструмент демократичного розвитку школи. А директор Бродівської гімназії імені Івана Труша Русла Шишка презентував участь гімназії у проєкті «Демократична школа».
Вчитель англійської мови Бродівської гімназії Оксана Стеблій провела тренінгове заняття «Залучення молоді до демократичного врядування».
Демократизація освітнього процесу та планування – досить складний та глибокий процес, який є своєрідною вимогою часу та передбачається новим освітнім законодавством України. Як це робити і навіщо, розповіли тренери програми «Демократична школа» Ярина Сухецька та Ігор Бущак.
Визначним чинником і передумовою демократичних перетворень в українському суспільстві, яке все ще долає спадщину тоталітарного режиму, є зміна способу мислення людей, їхніх ціннісних орієнтацій і виховання нової генерації громадян незалежної держави. Освіта є чи не єдиним потужним знаряддям для виконання цього завдання і визнається однією з основ демократії в усьому світі.
Щоб навчати молодь бути відповідальними громадянами, які засвоїли демократичні цінності – верховенство прав людини, рівність, взаємну відповідальність, повага різноманітності, – необхідно створити в школі такі умови й атмосферу, що відповідають цим цінностям. Саме тому ключовим завданням реформування національної освіти є зміна засад управління і запровадження його державно-громадської моделі.