Роль методу проектів у формуванні громадянських компетенцій під час освітнього процесу
11 грудня 2019 року в актовій залі відділу освіти Бродівської РДА відбулося засідання районного методичного об’єднання вчителів історії «Роль методу проектів у формуванні громадянських компетенцій під час освітнього процесу».
Теоретичну частину засідання «Концепція розвитку громадянської освіти в Україні», яка випливає із розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 року (№710), представила методист районного методичного кабінету Сірко Лариса Василівна. Вона також ж акцентувала увагу на методичних рекомендаціях щодо формування соціальної та громадянської компетентності учнів на уроках історії, правознавства та громадянської освіти. Вчитель історії Пониковицької ЗОШ І-ІІІ ст. Савонік Василь Максимович, представляючи «Роль методу проектів у формуванні громадянських компетенцій під час освітнього процесу», розкрив правовий статус політичних партій, їх роль в розвитку демократії та вплив на формування громадянського суспільства в Україні. Про вплив громади на вирішенні проблем показала на прикладі діяльності шкільного самоврядування у Пониковицькій ЗОШ І-ІІІ ст. соціальний педагог цього ж освітнього закладу Мудрик Уляна Володимирівна. Вчитель історії ОЗ «Бродівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3» Голіновська Галина Богданівна презентувала доробок «Використання проектних технологій на уроках історії, правознавства та громадянської освіти».
Директор історико-культурного заповідника Шелеп Володимир Михайлович та його заступник Филипчук Андрій Михайлович обгрунтовували проект «ЗД Модель Давнього Пліснеська», який реалізується у рамках програми «Створюємо інноваційний культурний продукт» за сприяння Українського культурного фонду. У ході виступів презентовано окремі елементи візуалізації оборонної та житлової архітектури Пліснеська у ІХ–ХІІІ ст. Ознайомили і зі збірником наукових праць «Пліснеські старожитності».
Підсумком заняття стали слова вчителя громадянської освіти Пониквянської ЗОШ І-ІІІ ст. Боруцького Ігоря Станіславовича, що все ж таки є доречним участь учнів у соціальних проектах. Ця робота виступає як модель практичного застосування набутих учнями громадянознавчих знань і вмінь; проекти сприяють мотивації й активізації громадянської активності школярів, формуванню досвіду громадянської позиції. У ході заняття були роздані методичні матеріали.