Поради для інклюзивного навчання
15:11 05.04.2022
Поради для інклюзивного навчання
15:11 05.04.2022
15:07 05.04.2022
16:19 01.04.2022
Як оцінювати учнів під час війни
Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою “Система забезпечення якості освіти”, що впроваджується в межах проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe), та командою підтримки реформ МОН склала рекомендації, як оцінювати учнівство в умовах війни. Зокрема, попри війну, пишуть у держслужбі, лишаються два основних різновиди оцінювання: формувальне (надання усного (переважно) та письмового зворотного зв’язку, індивідуальні та групові консультації для допомоги у виправленні типових помилок, надання порад щодо подальшого навчання); підсумкове. Його служба якості освіти пропонує трансформувати: не проводити підсумкових контрольних робіт через стрес в учнівства, а здійснювати його на підставі поточного оцінювання (за результатами тестів на електронних платформах та інших способів перевірки результатів навчання). Рішення про зменшення або скасування кількості контрольних робіт може ухвалити педагогічна рада школи. Також для учнів, які опинилися в зоні активних бойових дій, зазнали фізичних або психологічних травм, не мали доступу до навчальних матеріалів тощо підсумкове річне оцінювання можна провести за результатами підсумкового оцінювання за перший семестр. Для учнів, які після евакуації із зони бойових дій навчалися в інших школах (в Україні або за кордоном), річне оцінювання здійснюється перезарахуванням оцінок (за їх наявності). Школам, у яких почали навчатися діти серед внутрішньо переміщених осіб, на кінець навчання рекомендують підготувати супровідний лист для кожної дитини. Це допоможе мінімізувати потенційні навчальні втрати в дітей, які через війну були змушені навчатися не у своїх школах. У супровідному листі треба вказати: назву школи, у якій дитина навчалася, та термін навчання (з… до…); форми навчання (очна, дистанційна, змішана); теми з предметів, які дитина вивчала, поточні / підсумкові оцінки (якщо були); характер соціально-психологічної допомоги (якщо була); рекомендації щодо подальшої роботи з дитиною (за наявності). Такий лист дасть змогу перезарахувати оцінки учням у закладах освіти, в яких вони навчалися раніше, та організувати його продовження. Автори рекомендацій запропонували орієнтовну форму такого супровідного листа. Окрім того, за бажання внутрішньо переміщених учнів та їхніх батьків учень може вести “Щоденник навчання”, у якому записуватиме вивчені теми, різновиди діяльності, які він / вона виконував/-ла (проєкти, вправи, ігри, досліди тощо), прочитані книжки. Такий щоденник не потрібно оцінювати, а класний керівник може лише порадити учню, як організувати таку роботу. “Щоденник навчання” також може стати в пригоді класному керівнику під час складання супровідного листа. Проте, наголошують у ДСЯО, у жодному разі вчитель не має дорікати учню за відсутність такого щоденника й наполягати на його веденні. Нагадаємо, МОН запропонувало, як цьогоріч провести вступ у виші. Серед пропозицій – мотиваційні листи, співбесіди й мультидисциплінарний тест. Також потенційним цьогорічним вступникам у будь-якому разі потрібно зареєструватися на ЗНО.16:10 01.04.2022
Підтримка дітей: поради для вчителів
Вчителі відіграють важливу роль у профілактиці та зменшенні травматичного стресу в дітей, бо є тими дорослими, яких вони поважають і до яких прислуховуються. Фахівці Телеграм-каналу «Підтримай дитину», який заснований педагогами та дитячими психологами за підтримки МОН, продовжують створювати прості рекомендації, які допоможуть підтримати дітей у складні часи, а також поради для вчителів. На каналі вже близько 8,8 тис. підписників, для яких щодня публікуються аудіоказки, словесні ігри, завдання для артикуляційної гімнастики та інші корисні матеріали. Канал забезпечує постійну онлайн-комунікацію – підписники можуть поставити запитання під матеріалами та отримати відповіді від фахівців. На каналі публікуються малюнки, вірші, які надходять від дітей і батьків, нещодавно одну з казок розповів захисник України. Телеграм-канал «Підтримай дитину» має Instagram-сторінку, а відео від вчителів доступні на Youtube-каналі. Під час підготовки матеріалів увага приділяється доступності контента для використання в складних умовах, адже зараз вкрай необхідно мати такі матеріали під рукою, які не потребують використання іграшок або спеціальних дидактичних матеріалів. Нагадаємо, Асоціація психологів Португалії презентувала посібник «Розмови про війну» для батьків і опікунів дітей.13:33 01.04.2022
Внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України
ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 04.01.2022 № З13:29 01.04.2022
13:26 01.04.2022
10:00 31.03.2022
Організація освітнього процесу в початковій школі
Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного часу09:58 31.03.2022